lördag 30 oktober 2010

En veckas arbetande avklarat!

Har jobbat en vecka pa kakfabriken nu. De blir tidiga morgnar eftersom den ligger i Kerang, en timmes bilfard ivag och vi borjar kl 7, sa det blir uppgang 4:50 varje morgon. Mestadels star vi vid rullande band och paketerar kakor. En oppnar burkar, nasta lagger i bubblewrap, sen e de tva som lagger i kakor, en som stanger burken och nagra som packar in dem i kartonger, Kanns lite som att jobba i tomteverkstan, plus att vi far ata hur mkt kakor vi vill. De e tur jag nt kan ata det dock annars hade jag blivit tjock. I fredas fick vi dessutom tarta pa rasten och bbq pa lunchen.

De forsta dagarna korde Gary oss till jobbet, men sen kollade vi upp det hos polisen och fick reda pa att vi sjalva kunde kora, sa nu hyr vi en minibuss av Gary och turas om att kora. Vi e 6 st tjejer fran hostlet som jobbar dar, vi, kinapuffen och tva walesare. I fredas var det min tur. Det gick nastintill felfritt tills vi svangde in till kerang, da glomde jag av mig och korde pa den hogra sidan av vagen..men det gick bra. Sen glomde jag att stanga av ljuset pa bilen sa nar vi skulle kora hem efter jobbet sa hade batteriet dott. Fabrikagaren hjalpe oss ringa efter en kille som kunde fixa det och en timme senare kunde vi kora. Vi akte inom Swanhill for att veckohandla. Da hande nasta incident,, Annie korde fewl hall i rondellen. Vi skrek helt hysteriskt men Annie sjalv fatta inte vad som var fel..som tur var klarade det oxa sig bra. De walesiska tjejerna lar nog ta over korandet i fortsattningen...

Helgen var harlig. Vi hade internationell Halloweenfest igar, som jag em & an holl i. det var knytkalas dar alla skulle ta med sig nagon matratt som representerar sitt land. Vi hade forberett kottbullar pa formiddagen och lagt dem i andrakoket. Men nar vi skulle hamta och tillaga dem pa kvallen var det last dar. Waelsarna hade lamnat nycklarna i dorren och tydligen hade Gary kommit och tagit dem och vi fick inte tag i honom. De andra fick borja med sina ratter under tiden. Italienarna gjorde tortellini, kinapuffen a japenen gjorde gronskasdipp, waelsarna gjorde pommes och irlandarna irish soup (vodka, goon och juice). Efter nan timme dok Gary upp sa vi fick tag i var mat, det blev kottbullar, potatismos och graddsas. Det hamna i toppen tsm med italienarnas.

Sondag idag har bara varit en slappedag. Irlandarna som hade blivit blondiner forra veckan men nu hade Bradley kopt brunsvart farg sa em och jag hjalpte honom fargadet. Blev en hel del over sa jag tog resten till mitt har. Impulsgrej men blev helt ok. Nu laddar vi upp infor morgondagens jobb,, sen har vi ledigt pa tisdag igen.

Inga kommentarer: